Developing Fashion Brand of Vietnamese Women’s Aodai
Main Article Content
Abstract
Vietnamese women's Aodai is a very familiar topic in the field of research, writing, and composing domestically and internationally. Most of these studies have drawn the overall Vietnamese Women's Aodai with values of history, culture, art and design… However, the research on Aodai in terms of brands to develop the Aodai market, serving the aesthetic and consumption needs of Vietnamese traditional Aodai is not mentioned. This article focuses on summarizing and analyzing the Aodai fashion market and some development models of typical fashion brands in the world, which are applied to the analysis and propose development directions for the Aodai fashion brand, applicable to design fashion collection for Vietnamese women's Aodai.
Keywords
Aodai, brand, fashion brand, Aodai fashion brand, brand development, Aodai brand development
Article Details
References
[1] Dương Thị Kim Đức. Lịch sử Áo dài phụ nữ. Luận văn tiến sĩ Đại học Đông Hoa, Thượng Hải, Trung Quốc, 2013.
[2] Đoàn Thị Tình. Trang phục Việt Nam. Nhà xuất bản Mỹ Thuật, 2006.
[3] Trần Ngọc Dung. Ý nghĩa nhận văn trong trang phục truyền thống các dân tộc thiểu số Việt Nam. Nhà xuất bản Văn hóa dân tộc, Hà Nội, 2006.
[4] Sandra Niessen, Ann Marie Leshkowich, and Carla Jones, eds. The Ao Dai Goes Global: How International Influences and Female Entrepreneurs have shaped Vietnam's National Costume. Oxford and New York: Berg Publishers, 2003.
[5] PGS. TS Vũ Chí Lộc, TS. Lê Thị Thu Hà. Xây dựng và phát triển thương hiệu. Nhà xuất bản Lao động – Xã hội, Hà Nội, 2007.
[6] Mark Tungate. Bí quyết thành công những thương hiệu hàng đầu thế giới. Nhà xuất bản Trẻ, 2005.
[7] Nguyễn Thị Huế. Nghiên cứu về công thức thiết kế và hệ cơ sở Áo dài phụ nữ Việt Nam từ 20-30 tuổi. Luận văn thạc sĩ Đại học Bách Khoa Hà Nội, 2018.
[8] Vũ Thị Thanh Huyền. Nghiên cứu máy móc hóa quá trình gia công Áo dài phụ nữ Việt Nam. Luận văn thạc sĩ Đại học Bách khoa Hà Nội, 2018.
[9] Lê Thị Thanh Tâm. Nghiên cứu phát triển thương hiệu thời trang Việt Nam. Luận văn thạc sĩ Đại học Bách khoa Hà Nội, 2016.
[2] Đoàn Thị Tình. Trang phục Việt Nam. Nhà xuất bản Mỹ Thuật, 2006.
[3] Trần Ngọc Dung. Ý nghĩa nhận văn trong trang phục truyền thống các dân tộc thiểu số Việt Nam. Nhà xuất bản Văn hóa dân tộc, Hà Nội, 2006.
[4] Sandra Niessen, Ann Marie Leshkowich, and Carla Jones, eds. The Ao Dai Goes Global: How International Influences and Female Entrepreneurs have shaped Vietnam's National Costume. Oxford and New York: Berg Publishers, 2003.
[5] PGS. TS Vũ Chí Lộc, TS. Lê Thị Thu Hà. Xây dựng và phát triển thương hiệu. Nhà xuất bản Lao động – Xã hội, Hà Nội, 2007.
[6] Mark Tungate. Bí quyết thành công những thương hiệu hàng đầu thế giới. Nhà xuất bản Trẻ, 2005.
[7] Nguyễn Thị Huế. Nghiên cứu về công thức thiết kế và hệ cơ sở Áo dài phụ nữ Việt Nam từ 20-30 tuổi. Luận văn thạc sĩ Đại học Bách Khoa Hà Nội, 2018.
[8] Vũ Thị Thanh Huyền. Nghiên cứu máy móc hóa quá trình gia công Áo dài phụ nữ Việt Nam. Luận văn thạc sĩ Đại học Bách khoa Hà Nội, 2018.
[9] Lê Thị Thanh Tâm. Nghiên cứu phát triển thương hiệu thời trang Việt Nam. Luận văn thạc sĩ Đại học Bách khoa Hà Nội, 2016.